Wednesday, March 17, 2010

نمیدانستم که مذهب من آشوری است

وقتی به رادیو ۶۷۰ گوش میدادم دوباره اتفاق عجیبی افتاد البته این برای چندمین بار است که این اتفاق می افتد . در راه داشتم به رادیو گوش میدادم و سعی کردم با آنها تماس  بگیرم  ولی نشد که نشد به خود گفتم امروز یک ایمیل برای آقای ساسان کمالی خواهم فرستاد. اما بگذارید بگویم ماجرا چه بود. خانمی ایرانی از اداره آمار امریکا مهمان برنامه خانم اردلان بود. او آمده  بود تا توضیح دهد که فرم آمار را ایرانیها چگونه باید پر کنند. یکی از دوستان ارمنی ما زنگ زد و سوالی در مورد ارامنه پرسید قبلا هم دوستان آشوری من به رادیو تلفن کرده  بودند و همین سوال را داشتند که آنها چه باید بکنند؟ اولا من از دوستان ارمنی و آشوری خود تعجب میکنم که چرا هنوز نمیدانند چه باید بکنند. سوال ۹ جوابش روشن است سوال در مورد نژاد  است. خوب عزیزان من نژاد و قومیت شما چیست؟ آیا چون در ایران یا هر کشور دیگری زندگی کرده اید نژاد شما تغییر خواهد کرد؟ یک آشوری که در عراق زندگی کرده حال  که در امریکا زندگی میکند نژادش عراقی است یعنی حال او یک عرب است. قصدم توهین به هیچ قومی نیست بلکه میخواهم موضوع را روشن کنم.   آیا آشوریهایی که در ایران یا اردن یا سوریه یا هر جای دیگر زندگی کرده اند نژادشان ایرانی و اردنی ، سوریه ای است؟ واقعا جای تعجب دارد که هنوز که هنوز است بعضی از ما هویت خود را نمیدانیم
اما بشنوید از دوستان کارشناس ما در رادیو ۶۷۰ . در جواب به این دوست آشوری و ارمنی گفته شد اداره آمار امریکا نمیخواهد بداند که مذهب شما چیست پس لازم نیست بنویسید ارمنی یا آشوری چون این مذهب شماست.  جالب است نمیدانستم که مذهب من آشوری است!!!!! عزیزانم بیایید اولا خود بیدار شویم  و دیگران را هم بیدار کنیم تا بدانند کیستند. بیایید به هموطنان عزیز ایرانی خود در رادیو ۶۷۰ تلفن کنیم و به آنها بگویم که ما آشوری یا ارمنی هستیم و مذهب ما مسیحی یا هر چیز دیگری میتواند باشد

No comments:

Post a Comment