Monday, March 8, 2010

بیایید خود را وقف خدمت نماییم

دوستان عزیز سلام،  امیدوارم هر کجا که هستید شاد و پیروز باشید. ما در دوره  بسیار حساسی زندگی می کنیم. میدانم که اکثر ما مشغول زندگی خود هستیم اما فراموش نکنیم که خدا از آفرینش ما هدفی دارد. شاید عده ای از شما با نظر من و اصولا با طرح  این گونه  مسائل زیاد میانه خوبی نداشته باشید، من به نظر شما احترام میگذ ارم ولی بار سنگینی در قلب من برای آشوریهای  عزیز وجود دارد. گروه بزرگی از آنها در وطن خود به اسارت گرفته شده اند  و ما هر روز شاهد کشته شدن عده ای از آنها هستیم. گروهی در ایران علیرغم اینکه مقامات ادعا میکنند در بهشت زندگی میکنند ولی  نمیدانم شهروند درجه چندم حساب میشوند! و همه ما میدانیم  که بهشتی در کار نیست چرا که اگر این گونه بود ما نیز آن بهشت را ترک نمیکردیم. مردم ما درسراسر جهان پراکنده و بعضی نیز آواره اند.
دوستان عزیز شما که حیات جاودان را در مسیح  چشیده اید خداوند  با ما کار دارد. بیایید خود را وقف خدمت به ملت  خود نماییم. بیایید نیروهای خود را با هم متحد نماییم.  بیایید سپاه عظیمی از نجات یافته گان  تشکیل دهیم. بیاید برای یکبار هم که شده بسیج شویم و ملکوت خداوند را در میان قوم خود بشتابانیم. نگویید من آشوری بلد نیستم،  نه! نه! یاد خواهید گرفت . عادت خواهید کرد. نگذارید زبان مانعی برای شما بشود. عزیزانم مبشرین حاضر میشوند  برای رساندن پیغام انجیل به ملتی زبان سخت آنها را یاد بگیرند. ما که از آنها خیلی جلوترهستیم.  بیایید اینقدر راحت طلب نباشیم. خواهش میکنم این گفته مرا حمل  بر بی ادبی ندانید. منظورم این نیست که دیگراقوام را فراموش کنیم. نه!  هرگز. مگر میشود! من ملی گرا نشده ام بلکه این باریست که من برای هم زبانان خود دارم. ما نیاز به هم داریم. در کتاب استر مردخای به استر میگوید: ...و کیست بداند که به جهت چنین وقت به سلطنت نرسیده ای "استر ۱۴:۴."  خداوند  به ما در مسیح مقام والایی داده . امروز ما فرزندان او هستیم. آیا مقامی  بالاتراز این میخواهیم؟
عزیزانم بیایید دعا کنیم،  روزهای سرنوشت سازی است.  مردخای  در ابتدای همین آیه به استر میگوید ...اگر در این وقت تو ساکت بمانی راحت و نجات برای یهود از جای دیگر پدید خواهد  شد. برادران و خواهران غیر آشوری عزیز من  این سخن در مورد همه ما  صدق میکند. همه ما میباید در کنار بار، برای نجات اقوام دیگربرای نجات قوم خود نیز بار داشته باشیم. پولس رسول در رومیان ۳:۹  حاضر میشود تا خود از نجات مسیح محروم شود اما ملت او نجات یابند. در نظر خدا همه اقوام یکی هستند. مسیح جان عزیز خود را برای نجات همه داده است. من با فروتنی از شما دوستان آشوری خود تقاضا میکنم  بیایید با جدیت بیشتری برای قوم عزیز خود دعا کنیم و برای خدمت به آنها متحد شویم.

با احترام
کشیش شموئیل

No comments:

Post a Comment